Thursday, October 30, 2008

This Mortal Coil - Song to the Siren




Long afloat on shipless oceans
I did all my best to smile
til your singing eyes and fingers
Drew me loving to your isle
And you sang
Sail to me
Sail to me
Let me enfold you
Here I am
Here I am
Waiting to hold you

Did I dream you dreamed about me?
Were you hare when I was fox?
Now my foolish boat is leaning
Broken lovelorn on your rocks,
For you sing, touch me not, touch me not, come back tomorrow:
O my heart, o my heart shies from the sorrow

I am puzzled as the newborn child
I am troubled at the tide:
Should I stand amid the breakers?
Should I lie with death my bride?
Hear me sing, swim to me, swim to me, let me enfold you:
Here I am, here I am, waiting to hold you

Ja não ouvia isto há tanto tempo! Faz-me lembrar os meus 15 anos.
Estava no Secundário e foi o meu grande amigo e mano V. que me mostrou isto, numa daquelas tardes em que nao faziamos mais nada a nao ser comer pasteis e ouvir musica.

Engraçado! A D. também la estava connosco. O Big T. juntou-se a nós mais tarde.

Após tantos anos (mais de dez), quando nos juntamos continuamos a fazer o mesmo.
Comer pasteis e ouvir musicas! :D:D:D

Mas é isso que se faz com os amigos não é?

Passar bom tempo?

E eu tenho sorte, os meus amigos sao uns queridos.

Quero ver como vai ser a passagem de ano este ano!

Isto não ha nada como não ter o que fazer! 4 posts num dia. E o dia ainda não acabou! =P

(Thanks!... Again!)



No comments:

New Moon Movie Countdown - Twilight Saga

 

Free Blog Counter